Smart-Robotics-Logimat-Standdesign-preview.jpg

Smart Robotics — LogiMAT 2025

Al een aantal jaar vraagt Smart Robotics ons om ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van een beursstand en content voor een beurs waar ze jaarlijks aanwezig zijn, zo ook dit jaar: LogiMAT 2025.

De Opdracht en Klant

Smart Robotics heeft op LogiMAT 2025 een mooie grote beursstand. Het doel van de beursstand is om met potentiële opdrachtgevers in gesprek te komen en om te laten zien wat Smart Robotics allemaal in huis heeft, letterlijk en figuurlijk. LogiMAT is een grote beurs, met heel veel beursstandhouders en concurrenten van Smart Robotic. Opvallen en je ten opzichte van de concurrenten onderscheiden is daarom van cruciaal belang, maar… dat is niet eenvoudig.

Uiteraard heeft de beursstand een aantal “technische specificaties” waar we rekening mee moeten houden, zoals: afmetingen, soort materialen, veiligheid, audio, elektrische aansluitingen etc. Smart Robotics wilde graag 1 van haar paradepaardjes ook een plek op de beursstand geven: de Smart Item Picker. Deze robot-opstelling zou een groot deel van de beurs in beslag nemen, daar moesten we dus rekening mee houden. Ook wilde Smart Robotics tegen de achterwand van de beurs een 9-tal schermen (die samen 1 groot scherm vormen) inzetten om content op te tonen. De content daarvoor maken was een onderdeel van de opdracht.

Onze opdracht bestond daarom uit 3 onderdelen: 

  1. Het ontwikkelen van een overkoepelend concept voor de beursstand

  2. Het ontwikkelen van het design van de beursstand

  3. Het ontwikkelen van content (video en animatie) voor op de 9 schermen

Daarbij waren een aantal andere aanvullende eisen vanuit Smart Robotics, zoals: 

  • Het integreren van het (ook door ons) ontwikkelde Smart Robotics Ai-logo 

  • Het kunnen hergebruiken van de content voor andere doeleinden

Alles begint natuurlijk met een goede briefing vanuit Smart Robotics en vervolgens een inhoudelijke kick-off waar diverse onderdelen worden besproken, zoals: 

  • De briefing: aanleiding, doel, context, doelgroep, planning, budget, deadlines, technische details, deliverables, rolverdeling etc.

  • Mogelijk eerste ideeën van de klant die we kunnen meenemen in onze uitwerkingen

 

Vervolgens gaan wij aan de slag met een debriefing (terugkoppeling aan de klant zodat we helemaal op 1 lijn zitten). Als dat akkoord is, is de volgende stap dat we aan de slag gaan met de aanzet van een aantal eerste creatieve ideeën en uitwerkingen (concepten). Belangrijk om dit redelijk snel al bij onze opdrachtgever te toetsen, zodat ze weten welke richting we op willen gaan. Dat is waarom we van begin tot einde van de opdracht een aantal “toetsmomenten” inplannen, waarbij we onze uitwerkingen aan de klant kunnen voorleggen en daar waar nodig bij kunnen stellen.  

 

Nadat de basis staat, gaan we aan de slag met de visuele uitwerkingen van de beursstand en de content voor op de 9 schermen. Het design leggen we “over” de technische tekeningen heen (en we creëren realistische 3D mock-ups), zodat Smart Robotics meteen kan zien hoe het er daadwerkelijk uit komt te zien, en de beursstand echt tot leven komt. We kunnen op deze manier realtime aanpassingen doen (positie Smart Item Picker, positie 9 schermen, tafel en stoelen, vloerdelen, verlichting etc.). Nadat we de richting hebben bepaald verfijnen we het design meer en meer, de visuele puntjes op de i. Parallel daaraan kijken we samen met Smart Robotics naar de content voor op de 9 schermen: het verhaal, het doel, de doelgroep, maar ook het materiaal dat er al is, en door Smart Robotics is aangeleverd. De uitdaging zat hem hier vooral in dat de kwaliteit van de aangeleverd content matig was (vaak met een mobiele telefoon gemaakt), maar dat toch op een manier een plek in de uiteindelijke content moest krijgen. Daar een oplossing voor vinden, dat vinden we leuk, creatief zijn.

Onze Aanpak

LogiMAT Smart Robotics beursstand 2025

Gebruikte Expertises

  • Conceptontwikkeling 

  • Art direction

  • Design

  • Beursstand design

  • 3D tekeningen

  • Animatie

  • Project management

LogiMAT 2025, 11-13 maart 2025, Stuttgart, Duitsland

LogiMAT 2025 vult opnieuw meer dan 120.000 vierkante meter, in alle tien expositiehallen van het congrescentrum Messe Stuttgart. Wereldwijde spelers, KMO's en startups komen 11 tot 13 maart samen om een uitgebreide verzameling van de nieuwste intralogistieke producten en innovaties te presenteren. Waaronder vele die nog nooit eerder ergens anders ter wereld te zien waren en om oplossingen te bieden voor de uitdagingen van vandaag.

LogiMAT: biedt het vakpubliek een uitgebreid overzicht van alle belangrijke thema's in de sector, van inkoop tot productie en leveringen.

LogiMAT: biedt kennis voor de praktijk, zet trends en toont visies

Leuke Feiten over de Campagne 

  • De afmetingen van de Smart Item Picker is 2 x 3 meter

  • De beurs heeft meer dan 1600 exposanten van 40 verschillende nationaliteiten verdeeld over 10 hallen van 67.000m2 

  • 65.000 bezoekers

Conclusie

De kracht van onze kennis en expertise reikt verder dan alleen dynamische content. Juist de combinatie van online en offline middelen – zoals beursstands met bijbehorende videocontent – daar zijn we steengoed in. Samen met de opdrachtgever doorlopen we een zorgvuldig proces, met meerdere toetsingsmomenten om ideeën en uitwerkingen te verfijnen. Zo houden we grip op het proces, het eindresultaat, de kwaliteit en de creativiteit. Eindresultaat: binnen een zeer strakke deadline, een geweldig mooie en succesvolle beursstand ontwikkeld, wat enorm heeft geholpen met het NOG steviger neerzetten van Smart Robotics als brand. 

Vorige
Vorige

Gemeente Roosendaal — Explainervideo

Volgende
Volgende

Scania — Mud Runner campagne